ID: 10783
Mercedes 200-Serie W115, 240 D 1975 Blauw 3.0 Diesel,
€10.995,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
DE tweede eigenaar heeft deze auto in 2001 gekocht van de eerste eigenaar ik heb nog de tenaamstelling van de eerste eigenaar, het is gewoon een origineel NL auto. Het was een normale 115 model maar hij had wel wat roest en de motor was ook niet oke, ik vond het achteraf een miskoop en heb de auto jaren lang laten staan en niks mee gedaan tot dat ik een keer iemand tegen kwam een echte liefhebber die dit soort auto`s restaureerde, ik ben met hem een tijd omgegaan en heb heel veel informatie opgevraagd, ik ging mee naar Mercedes beurzen en ik kende adressen waar ik onderdelen kon halen. Ik had toen een garagebedrijf en ben ongeveer in 2007 aan mijn Mercedes begonnen.
Ik ben eerst met de carrosserie begonnen, ik heb alles wat aan de carrosserie vast zit eraf gehaald ik heb waar nodig gelast en alle roest eraf gehaald, de onderkant getectyleerd N.B. ik heb van alle werkzaamheden foto`s gemaakt. De rest van de auto in de primer gezet en gespoten, ik heb de kleur veranderd in koningsblauw geheel naar eigen smaak, ik heb de schermen vervangen. Bijna alle onderdelen die ik vervangen heb komen uit Carliforie. Ik ben daarna aan het opbouwen begonnen, ik heb alle rubbers bij de dealer gekocht dus raamrubbers, deurrubbers, rubber van de voorruit en van de achterruit en van de kofferbak en instaprubbers van de deuren en natuurlijk de rubbers voor het onderstel daarna heb ik een nieuwe tapijten set gekocht compleet deze is niet origineel maar wel voor 115 model gemaakt. Ik heb het middenconsole veranderd vanwege de airco. Ik heb bij een beurs een bijna nieuwe stuur en pook op de kop getikt, de Bekker Europe had ik al. Ik heb de auto Amerikaans gemaakt geheel naar eigen smaak, dus met Amerikaanse bumpers en Barok velgen en Amerikaanse banden. Daarna ben ik aan de motorruimte begonnen, ik heb stuurbekrachtiging ingebouwd en airco ik heb de motor vervangen naar een vijf cilinder origineel voor de 115 model deze motor heb ik volledig gereviseerd ik heb hier ook foto`s van gemaakt. Ik heb de trekstart ook vervangen omdat ik dat niet handig vond en dus ook de tellerklok met gloeispiraal. De motor loopt als een zonnetje het is altijd starten en rijden. Sindsdien staat de auto altijd binnen en heb nog maar ongeveer vijfduizend kilometer mee gereden.
Momenteel ben ik de derde eigenaar en heb met veel plezier in deze auto gereden echter vanwege een andere hobby wil ik hem gaan verkopen. De auto heb ik bij het RDW laten keuren omdat hij voorzien is van een vijf cilinder diesel motor en een trekhaak en opnieuw gespoten nu is dus is alles nu in orde op het kentekenbewijs. In 2016 is de gehele onderkant van de auto inclusief de wielkasten opnieuw getectileerd. De auto kan vanwege deze restauratie nog jaren mee, staat altijd binnen en in de winter wordt er niet mee gereden. Afgelopen APK nieuwe voorbanden gemonteerd er waren geen andere punten aanwezig en ik heb de auto laten uitlijnen.
Bent u een liefhebber en u wilt komen kijken dat is geen probleem, de foto's van de restauratie zijn allemaal in mijn bezit en ter inzage.
De auto staat niet in de weg dus onzin biedingen worden verwijderd.
Kortom een goede auto om nog vele kilometers mee te kunnen rijden.
Ik ben eerst met de carrosserie begonnen, ik heb alles wat aan de carrosserie vast zit eraf gehaald ik heb waar nodig gelast en alle roest eraf gehaald, de onderkant getectyleerd N.B. ik heb van alle werkzaamheden foto`s gemaakt. De rest van de auto in de primer gezet en gespoten, ik heb de kleur veranderd in koningsblauw geheel naar eigen smaak, ik heb de schermen vervangen. Bijna alle onderdelen die ik vervangen heb komen uit Carliforie. Ik ben daarna aan het opbouwen begonnen, ik heb alle rubbers bij de dealer gekocht dus raamrubbers, deurrubbers, rubber van de voorruit en van de achterruit en van de kofferbak en instaprubbers van de deuren en natuurlijk de rubbers voor het onderstel daarna heb ik een nieuwe tapijten set gekocht compleet deze is niet origineel maar wel voor 115 model gemaakt. Ik heb het middenconsole veranderd vanwege de airco. Ik heb bij een beurs een bijna nieuwe stuur en pook op de kop getikt, de Bekker Europe had ik al. Ik heb de auto Amerikaans gemaakt geheel naar eigen smaak, dus met Amerikaanse bumpers en Barok velgen en Amerikaanse banden. Daarna ben ik aan de motorruimte begonnen, ik heb stuurbekrachtiging ingebouwd en airco ik heb de motor vervangen naar een vijf cilinder origineel voor de 115 model deze motor heb ik volledig gereviseerd ik heb hier ook foto`s van gemaakt. Ik heb de trekstart ook vervangen omdat ik dat niet handig vond en dus ook de tellerklok met gloeispiraal. De motor loopt als een zonnetje het is altijd starten en rijden. Sindsdien staat de auto altijd binnen en heb nog maar ongeveer vijfduizend kilometer mee gereden.
Momenteel ben ik de derde eigenaar en heb met veel plezier in deze auto gereden echter vanwege een andere hobby wil ik hem gaan verkopen. De auto heb ik bij het RDW laten keuren omdat hij voorzien is van een vijf cilinder diesel motor en een trekhaak en opnieuw gespoten nu is dus is alles nu in orde op het kentekenbewijs. In 2016 is de gehele onderkant van de auto inclusief de wielkasten opnieuw getectileerd. De auto kan vanwege deze restauratie nog jaren mee, staat altijd binnen en in de winter wordt er niet mee gereden. Afgelopen APK nieuwe voorbanden gemonteerd er waren geen andere punten aanwezig en ik heb de auto laten uitlijnen.
Bent u een liefhebber en u wilt komen kijken dat is geen probleem, de foto's van de restauratie zijn allemaal in mijn bezit en ter inzage.
De auto staat niet in de weg dus onzin biedingen worden verwijderd.
Kortom een goede auto om nog vele kilometers mee te kunnen rijden.