ID: 7594
Z422 Leiderschap op een A4-tje Menno Molendijk 9789400501362
€10,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Samenvatting
Terwijl het veel bedrijven tegenzit heeft bedrijvensleutelaar, en inspirator Menno Molendijk een bloeiende praktijk met het helpen van leiders binnen bedrijven. Hij laat hen zien dat het anders kan. Hij werkt, of werkte, ondermeer met ABN AMRO, ING, Rabobank, diverse Ministeries, Ahold, Deutsche Postbank en PwC. In dit boek combineert hij op een vlotte en handzame manier praktijkvoorbeelden met wetenschappelijke inzichten en oosterse en westerse filosofieën.
Aan de hand van vier As kan je leiderschap direct in praktijk brengen en voelen. Een leider moet Aansluiten bij de mensen aan wie hij/zij leiding geeft, goede Afspraken maken, mensen durven Aanspreken en niet te vergeten Afrekenen. Door het direct toepassen en zien waar het in praktijk toe leidt, vergroot je het begrip van leiderschap. Je ziet als het ware je eigen leiderschap aan het werk. Een leiderschap waarin jij en anderen bezieling zien en voelen.
Menno Molendijk is veranderstrateeg en businesscoach. Hij is sinds zijn vroege jeugd gefascineerd door zijn eigen en andermans gedrag. Hij coacht leidinggevenden bij het ontwikkelen van leiderschap en het sturen op verbinding, mentaliteit, draagvlak en resultaat. Menno combineert de klassieke organisatieleer met spirituele inzichten en kennis tot een aantrekkelijk recept. Naast psychologische en sociologische processen wordt hij aangetrokken door de combinatie van complexiteit én eenvoud in het leven. Sinds 1996 is hij Managing Director van SecondNature BV.
Met een voorwoord van Prof. dr. Willem Mastenbroek
Menno Molendijk raakt je! Je ontdekt krachten bij jezelf waarvan je je nog niet bewust was, zowel persoonlijk als professioneel Robert Benninga, Leadership en Top Perfomance coach, schrijver en spreker.
Bewust leiderschap begint met jezelf te leiden, dat maakt het boek van Menno Molendijk op een sterke en heldere manier duidelijk. Een inspirerend boek voor iedereen die het aandurft om anders te kijken. Mr. Mariska Hulscher, coach, RET-therapeut, NLP Master en auteur van het coachingboek Ja, ik wil!
Recensie(s)
Het A4'tje in de titel refereert aan vier A's, te weten: aansluiten, afspreken, aanspreken, afrekenen. De theorie komt kort samengevat hier op neer. Elkaar in een organisatie kennen is de basis. Willen we met een mensen tot iets komen, willen we resultaat hebben, dan moeten we elkaar begrijpen en elkaars drijfveren kennen. Daarom moeten we goede afspraken maken, overeenstemmen van verwachtingen met een zodanige helderheid en eenduidigheid dat er later geen misverstanden kunnen ontstaan. Dus geef feedback, laat mensen weten wat je ervan vindt. Als jij bereid bent met anderen jouw vaardigheid en kennis te delen, kun je gezamenlijk op zoek naar het doel van de organisatie. Tenslotte, reken mensen af op hun bijdrage; verandering zul je nooit bereiken als er geen consequenties zijn verbonden aan gewenst en ongewenst gedrag. De uitgave heeft geen saaie lay-out; er is een rode steunkleur en er zijn veel verschillende lettertypes en -grootten om de aandacht van de lezer vast te houden. Verder een aantal paginagrote kleurenfoto's. Daarnaast is de pagina-indeling steeds weer verrassend en schreeuwen de oneliners je tegemoet. Voor managers en leidinggevenden.
Terwijl het veel bedrijven tegenzit heeft bedrijvensleutelaar, en inspirator Menno Molendijk een bloeiende praktijk met het helpen van leiders binnen bedrijven. Hij laat hen zien dat het anders kan. Hij werkt, of werkte, ondermeer met ABN AMRO, ING, Rabobank, diverse Ministeries, Ahold, Deutsche Postbank en PwC. In dit boek combineert hij op een vlotte en handzame manier praktijkvoorbeelden met wetenschappelijke inzichten en oosterse en westerse filosofieën.
Aan de hand van vier As kan je leiderschap direct in praktijk brengen en voelen. Een leider moet Aansluiten bij de mensen aan wie hij/zij leiding geeft, goede Afspraken maken, mensen durven Aanspreken en niet te vergeten Afrekenen. Door het direct toepassen en zien waar het in praktijk toe leidt, vergroot je het begrip van leiderschap. Je ziet als het ware je eigen leiderschap aan het werk. Een leiderschap waarin jij en anderen bezieling zien en voelen.
Menno Molendijk is veranderstrateeg en businesscoach. Hij is sinds zijn vroege jeugd gefascineerd door zijn eigen en andermans gedrag. Hij coacht leidinggevenden bij het ontwikkelen van leiderschap en het sturen op verbinding, mentaliteit, draagvlak en resultaat. Menno combineert de klassieke organisatieleer met spirituele inzichten en kennis tot een aantrekkelijk recept. Naast psychologische en sociologische processen wordt hij aangetrokken door de combinatie van complexiteit én eenvoud in het leven. Sinds 1996 is hij Managing Director van SecondNature BV.
Met een voorwoord van Prof. dr. Willem Mastenbroek
Menno Molendijk raakt je! Je ontdekt krachten bij jezelf waarvan je je nog niet bewust was, zowel persoonlijk als professioneel Robert Benninga, Leadership en Top Perfomance coach, schrijver en spreker.
Bewust leiderschap begint met jezelf te leiden, dat maakt het boek van Menno Molendijk op een sterke en heldere manier duidelijk. Een inspirerend boek voor iedereen die het aandurft om anders te kijken. Mr. Mariska Hulscher, coach, RET-therapeut, NLP Master en auteur van het coachingboek Ja, ik wil!
Recensie(s)
Het A4'tje in de titel refereert aan vier A's, te weten: aansluiten, afspreken, aanspreken, afrekenen. De theorie komt kort samengevat hier op neer. Elkaar in een organisatie kennen is de basis. Willen we met een mensen tot iets komen, willen we resultaat hebben, dan moeten we elkaar begrijpen en elkaars drijfveren kennen. Daarom moeten we goede afspraken maken, overeenstemmen van verwachtingen met een zodanige helderheid en eenduidigheid dat er later geen misverstanden kunnen ontstaan. Dus geef feedback, laat mensen weten wat je ervan vindt. Als jij bereid bent met anderen jouw vaardigheid en kennis te delen, kun je gezamenlijk op zoek naar het doel van de organisatie. Tenslotte, reken mensen af op hun bijdrage; verandering zul je nooit bereiken als er geen consequenties zijn verbonden aan gewenst en ongewenst gedrag. De uitgave heeft geen saaie lay-out; er is een rode steunkleur en er zijn veel verschillende lettertypes en -grootten om de aandacht van de lezer vast te houden. Verder een aantal paginagrote kleurenfoto's. Daarnaast is de pagina-indeling steeds weer verrassend en schreeuwen de oneliners je tegemoet. Voor managers en leidinggevenden.