ID: 3346
Advertentie ID: #3346 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Stratocaster model - London City Spitfire II
€120,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Mooie London City Stratocaster te koop van eerste eigenaar, in uitstekende staat met helaas een klein plekje waar de lak vanaf is gestoten (zie laatste foto)
Een London City volgens het oh zo bekende stratocaster-model. Deze gitaar werd onder toezicht van een paar Nederlandse ogen in het Verre Oosten gebouwd, in China. De Nerderlandse ogen werden geleverd door importeur JIC Music uit Den Bosh, dus deze gitaar is een ware halfbloed van Nederlandschen bodem.
Wat betreft het Spitfire-model is de mk II de duurdere uivoering van, jawel, de mk I. De body van de mk II is van elzen (alder), een esdoorn (maple) nek met palissander (rosewood) toets. Concurerende merken gebruiken in deze prijsklasse meestal voor de body het veel goedkopere (en zwaardere) Agathis. De hals telt 21 medium frets, netjes gevlakt, geen scherpe randjes. De hardware is verchroomd, het tremoloblok is van het vintage type dus bevestigd met 6 schroeven en heeft gebogen zadels. De stemmechanieken zijn wederom vintage dus van die dunne Kluson-achtige mechanieken waar je de snaar makkelijk in kan haken. De achterzijde van de hals is hoogglans gelakt, in een ietwat donkergelige lak waardoor de hals er "aged" uit ziet. Een witte, 3-delige slagplaat is op de bekende manier op de body geschroefd. Hierin zitten volgens JIC drie OEM-Dimarzio's (!!!), dus echte Dimarzio elementen (AlNiCo, staggered) welke geen modelnaam mogen dragen en hun weg vinden naar diverse gitaarfabrikanten. Het middelste element is van het type RW-RP (Reverse Wind - Reverse Pole) wat neerkomt op bromvrij geluid in de tussenstandjes, ook weer vrij uitzonderlijk in deze prijsklasse. Detail wat niet onvermeld mag blijven is dat JIC ook importeur van Dimarzio is. Tot slot de enkele volumepot en dubbele tonepots welke alleen op de middelste en nekpup werken.
De gitaar maakt een zeer solide indruk, ligt goed in de hand. Droog bespeeld klinkt hij behoorlijk gebalanceerd, gewoon goed, ruim voldoende toon en attack.
De afwerking is echt goed!! De al eerder genoemde frets zijn daarvan een voorbeeld. De 3-tone vintage sunburst lak is ook strak gespoten.
Ingeplugt in mijn Powertone Combo klinkt de gitaar clean onverwacht lekker. Het knauwt goed en de elementen hebben behoorlijk wat druk, ook in het laag. Tussenstandjes klinken zoals het hoort.
Op kanaaltje crunch blijft de druk goed hoorbaar, dynamiek blijft overeind. Het brugelement alleen klinkt wat ielig maar dat doet praktisch elke strat in deze stand. De goede sound heeft zijn oorsprong mijns inziens in de elementen, het klinkt echt zeer behoorlijk. Met een lage gain instelling en wat galm zijn smeuige bluestonen absoluut mogelijk en ik denk dat weilen Jimi ook wel eens enthousiast over deze gitaar zou kunnen zijn.
Op kanaaltje lead geldt eigenlijk hetzelfde als hierboven maar mis ik misschien toch de attach van een esdoorn toets, de toon wordt namelijk iets minder Maar ondanks dit blijft de geluidskwaliteit wat mij betreft hoge ogen gooien.
Zelfs een gitarist die al wat langer speelt hoeft zich niet te schamen voor dit instrument. Wat nou back-up gitaar? Deze verdient het om full time bespeeld te worden.
Echt, ik kan alle beginners van harte deze gitaar aanbevelen, je zal lang plezier van deze gitaar.
Aldus: Dennis van Gitaarnet
Een London City volgens het oh zo bekende stratocaster-model. Deze gitaar werd onder toezicht van een paar Nederlandse ogen in het Verre Oosten gebouwd, in China. De Nerderlandse ogen werden geleverd door importeur JIC Music uit Den Bosh, dus deze gitaar is een ware halfbloed van Nederlandschen bodem.
Wat betreft het Spitfire-model is de mk II de duurdere uivoering van, jawel, de mk I. De body van de mk II is van elzen (alder), een esdoorn (maple) nek met palissander (rosewood) toets. Concurerende merken gebruiken in deze prijsklasse meestal voor de body het veel goedkopere (en zwaardere) Agathis. De hals telt 21 medium frets, netjes gevlakt, geen scherpe randjes. De hardware is verchroomd, het tremoloblok is van het vintage type dus bevestigd met 6 schroeven en heeft gebogen zadels. De stemmechanieken zijn wederom vintage dus van die dunne Kluson-achtige mechanieken waar je de snaar makkelijk in kan haken. De achterzijde van de hals is hoogglans gelakt, in een ietwat donkergelige lak waardoor de hals er "aged" uit ziet. Een witte, 3-delige slagplaat is op de bekende manier op de body geschroefd. Hierin zitten volgens JIC drie OEM-Dimarzio's (!!!), dus echte Dimarzio elementen (AlNiCo, staggered) welke geen modelnaam mogen dragen en hun weg vinden naar diverse gitaarfabrikanten. Het middelste element is van het type RW-RP (Reverse Wind - Reverse Pole) wat neerkomt op bromvrij geluid in de tussenstandjes, ook weer vrij uitzonderlijk in deze prijsklasse. Detail wat niet onvermeld mag blijven is dat JIC ook importeur van Dimarzio is. Tot slot de enkele volumepot en dubbele tonepots welke alleen op de middelste en nekpup werken.
De gitaar maakt een zeer solide indruk, ligt goed in de hand. Droog bespeeld klinkt hij behoorlijk gebalanceerd, gewoon goed, ruim voldoende toon en attack.
De afwerking is echt goed!! De al eerder genoemde frets zijn daarvan een voorbeeld. De 3-tone vintage sunburst lak is ook strak gespoten.
Ingeplugt in mijn Powertone Combo klinkt de gitaar clean onverwacht lekker. Het knauwt goed en de elementen hebben behoorlijk wat druk, ook in het laag. Tussenstandjes klinken zoals het hoort.
Op kanaaltje crunch blijft de druk goed hoorbaar, dynamiek blijft overeind. Het brugelement alleen klinkt wat ielig maar dat doet praktisch elke strat in deze stand. De goede sound heeft zijn oorsprong mijns inziens in de elementen, het klinkt echt zeer behoorlijk. Met een lage gain instelling en wat galm zijn smeuige bluestonen absoluut mogelijk en ik denk dat weilen Jimi ook wel eens enthousiast over deze gitaar zou kunnen zijn.
Op kanaaltje lead geldt eigenlijk hetzelfde als hierboven maar mis ik misschien toch de attach van een esdoorn toets, de toon wordt namelijk iets minder Maar ondanks dit blijft de geluidskwaliteit wat mij betreft hoge ogen gooien.
Zelfs een gitarist die al wat langer speelt hoeft zich niet te schamen voor dit instrument. Wat nou back-up gitaar? Deze verdient het om full time bespeeld te worden.
Echt, ik kan alle beginners van harte deze gitaar aanbevelen, je zal lang plezier van deze gitaar.
Aldus: Dennis van Gitaarnet