ID: 3750
Advertentie ID: #3750 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
The Heritage H-140 1988, Gibson
€15,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
The Heritage werd de naam van de gitaarfabriek die werd gestart toen de oud werknemers van Gibson de door Gibson achtergelaten fabriek in Kalamazoo een doorstart bezorgden. Uiteraad mochten de gitaren geen Gibson meer heten maar de heren hadden hun hele leven niets anders gedaan dan Gibsons gebouwd dus het is geen wonder dat de Heritage gitaren wel ergens op lijken. Gebouw, machines, hout en personeel dat geen zin meer had om mee te verhuizen werd overgenomen in de nieuwe onderneming. Zo ontstond in 1985 The Heritage. Dit oudere personeel waren natuurlijk ook voor een deel precies de mannen waarmee het ook allemaal begon met de vijftiger jaren les pauls. Los van het juk van Norlin of ander management konden ze weer dat doen waar ze goed in waren. Topinstrumenten bouwen.
Allemaal ook mooi gedocumenteerd op youtube, leuk om even te checken als je tijd hebt.
De eerste gitaar die ze uitbrachten op de NAMM guitar show in 1985 was de H-140. Hun eigen interpretatie op een Les Paul maar dan in een lichtere uitvoering. Dus geen nek-rug, schouder en andere hernia's meer, maar wel het speelgevoel en de sound van het orgineel.
Deze gitaar is gebouwd in 1988 volgens het klassieke recept. Mahonie body en hals, mooie flamed maple AAA top, palisander toets. De gitaar heeft wat lichte bucklerash en heeft een klap in zijn nek gehad. Deze laatste is uiterst professioneel en bijna onzichtbaar gerepareerd en heeft geen invloed op de bespeelbaarheid of de kwaliteit van het instrument. Wel op de waarde natuurlijk.
In mint conditie doet zo'n gitaar van deze leeftijd minstens 1600 euro maar dat zal ik er niet voor krijgen, hoeft ook niet.
Ik denk zelf aan een waarde van zo'n 1000 euro voor deze 30 jarige dame.
(in)Ruilvoorstellen mogen daarbij is wat mij betrerft ook bijbetaling van beide kanten bespreekbaar.
Koffer is erbij. Verzenden kan, kost 15 euro, verpakt in koffer en karton.
Vragen naar de uiterste prijs is niet zinvol want wordt niet beantwoord. Klinkt misschien onsympathiek, maar ik merk dat ik mezelf steeds meer stoor aan de onbeschoftheid die internet kennelijk uitlokt en daar wil ik niet in mee. Gewoon een bod doen is niets mis mee natuurlijk.
Allemaal ook mooi gedocumenteerd op youtube, leuk om even te checken als je tijd hebt.
De eerste gitaar die ze uitbrachten op de NAMM guitar show in 1985 was de H-140. Hun eigen interpretatie op een Les Paul maar dan in een lichtere uitvoering. Dus geen nek-rug, schouder en andere hernia's meer, maar wel het speelgevoel en de sound van het orgineel.
Deze gitaar is gebouwd in 1988 volgens het klassieke recept. Mahonie body en hals, mooie flamed maple AAA top, palisander toets. De gitaar heeft wat lichte bucklerash en heeft een klap in zijn nek gehad. Deze laatste is uiterst professioneel en bijna onzichtbaar gerepareerd en heeft geen invloed op de bespeelbaarheid of de kwaliteit van het instrument. Wel op de waarde natuurlijk.
In mint conditie doet zo'n gitaar van deze leeftijd minstens 1600 euro maar dat zal ik er niet voor krijgen, hoeft ook niet.
Ik denk zelf aan een waarde van zo'n 1000 euro voor deze 30 jarige dame.
(in)Ruilvoorstellen mogen daarbij is wat mij betrerft ook bijbetaling van beide kanten bespreekbaar.
Koffer is erbij. Verzenden kan, kost 15 euro, verpakt in koffer en karton.
Vragen naar de uiterste prijs is niet zinvol want wordt niet beantwoord. Klinkt misschien onsympathiek, maar ik merk dat ik mezelf steeds meer stoor aan de onbeschoftheid die internet kennelijk uitlokt en daar wil ik niet in mee. Gewoon een bod doen is niets mis mee natuurlijk.